En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Hur gammal är jag egentligen?

Publicerad 2014-04-18 14:36:58 i Allmänt,

 
Året jag föddes var året då förbudet mot att hålla restauranger och övriga nöjeslokaler öppna på långfredagen togs bort. Innan dess var det ingen lek dubbel bemärkelse. Stillhet skulle råda och barnen fick heller inte leka.
 
Jag kommer snart att hälla vatten på döttrarnas kvarn gällande min ålder och samtidigt informera dom om hur bra dom har det.
 
På stenåldern (1969) var det som sagt ingen lek.
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-18 15:13:47

Så ung! :)

Svar: Tack! : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela