En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Skriv ett brev. Det var inte igår.

Publicerad 2014-03-05 15:15:00 i Allmänt,

 
 
 
 
Nästa gång du vill kontakta någon på riktigt och få lite tyngd i ditt budskap ska du skriva ett brev.
Nu pratar jag inte om email utan ett riktigt handskrivet brev med papper, bläck, kuvert och frimärke.
Kommer du ihåg när du skrev ett riktigt brev senast?
 
Jag förmodar att för de flesta av oss var det en bra stund sedan. Inklusive jag själv.
 
Tänk dig att du vittjar posthögen och bland reklam och räkningar hittar ett brev med handskriven adress.
Du kommer genast att lägga all övrig post åt sidan. Du kommer att vrida och vända på kuvertet i jakt på ledtrådar
vem det kan vara ifrån. Eventuellt hittar du en avsändare men inte alltid.
 
- Det måste vara felsorterat, vem skulle vilja skriva till mig? Under tiden du letar efter brevsprättaren går din puls upp en aning. Skriver någon ett brev måste det vara viktigt.
 
Under tiden du läser vad budskapet än månde vara sänder du en tacksam tanke till avsändaren som bemödar sig att skriva ett riktigt brev för din skull.
 
Brevet i din hand kommer inte att deletas eller sorteras in i någon  folder. Det kommer att läggas i sparahögen och är avsändaren den rätta kanske du även sätter ett rött band runtom.
 
 Så vill du glädja någon lite extra, släkting, vän eller en käraste skriv ett riktigt brev.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Chris

Publicerad 2014-03-05 19:12:24

Så sant som du skriver. Ett handskrivet brev ger ett avtryck i denna digitala tillvaro som vi lever i.

Svar: Tack! Jag tror jag har några brevpapper någonstans...
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela