En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Den spanska ekonomin - mitt ansvar?

Publicerad 2014-03-23 14:03:00 i Allmänt,

Som EU- medborgare kunde jag inte längre passivt se på när den spanska ekonomin går mot ruinens brant.
Därför har jag och mina tre medresenärer valt att aktivt stödja vår spanska vänner.
 
Väl på plats vid den spanska medelhavskusten stimulerar vi efter bästa förmåga den spanska ekonomin genom att bland annat bo på hotell, äta god mat och dricka mycket Cava. 
 
Ni kanske tänker vad är det som driver dessa människor i deras osjälviska hjälparbete?
 
Det enkla svaret är att det är bara känns rätt och att det är sådana vi är.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kollegan

Publicerad 2014-03-23 17:17:54

Varför krångla till det liksom? De reder sig allt så bubbla på. Kommer sakna dig och ditt fantastiska morgonhumör imorrn men vetskapen om att du mår bra gör min dag. Götta lugnt.

Svar: Tack, kungen! Snart är det din välförtjänta tur!
Stefan Freij

Postat av: Therese

Publicerad 2014-03-23 21:28:30

Det där är precis vad en vinterglåmig svensk med ett deprimerat skinn som skiftar i grå-grönt behöver. (Och den spanska ekonomin behöver definitivt turister). Njut!

Svar: Tack! Jag beklagar dock om jag gör ditt lidandet större : )
Stefan Freij

Postat av: Sivenbring

Publicerad 2014-03-24 07:02:32

Tyvärr hamnade nyligen Spanien på min allt längre "vägra åka till" lista. Efter abortlags förslaget. Tyvärr verkar det bli fler och fler länder som har ett behagligt klimat som tar idiotiska beslut som: Turkiet, Thailand, Dhubai, Spanien, Egypten,mfl. =( Kommer snart bara kunna resa till Grönland och island.

Postat av: Therese

Publicerad 2014-03-24 07:38:27

Äh, det är säkert en välförtjänt semester. Nästa gång är det jag som är iväg med mitt deprimerade grå-gröna skinn :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela