En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Kärlek på inköpslistan

Publicerad 2014-05-07 11:14:00 i Allmänt,

 
Skrev för några dagar sedan om byn Kärleken. Nu verkar det dock som om kärleken kommit till byn.
Den lokala ICA-butiken provar lite nya grepp.
 
Nu funderar jag lite över om jag ska planera in inköpsdagen till det tillfället av ren nyfikenhet och samtidigt få en koll på om jag räknas som en biff eller om det mer lutar mot blodpudding med kort datum.
 
Ser framför mig att jag står vid kyldisken och någon kärlekstörstande madam bakifrån smyger upp och viskar i mitt öra.
 
- Går du ofta hit?
- Öööh, ja när mjölken är slut, typ.
- Vet du var jag kan hitta lite korv och skinka, hihi? Skulle passa bra till melonerna och innanlåren som jag redan har hemma.
-Eh, hjälp jag kom just på att jag har allt jag behöver ... Var så snäll och släpp mitt ben!
 
Jag tror jag handlar ett annat datum.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tjôrbu

Publicerad 2014-05-07 11:23:51

Vad får du allt ifrån?
Ler brett, så inte kollegorna undrar vad man gör.

Svar: Ja, säg det? : )
Stefan Freij

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-05-07 13:26:48

Fegis! :)

Svar: Hahaha! Jag vet! : )
Stefan Freij

Postat av: Lena Nordin-Andersson

Publicerad 2014-05-07 14:34:01

Skulle nog mest känna mig som en kassler, fångad i ett nät och lite för mycket oönskat sticker ut här och där. :-)

Svar: Tack för dagens hjärtligaste skratt! Härlig liknelse! : )
Stefan Freij

Postat av: Therese

Publicerad 2014-05-08 16:12:12

BYN Kärleken!?! Nu förolämpar du varenda halmstadbo inklusive Per Gessle (japp han har också skrivit om STADSDELEN Kärleken i en av sina låttexter). Men du är förlåten via dagens blogginlägg. Skrattade så tårarna rann för en stund sedan!

Svar: Oooops! Där trampade jag i klaveret och jag tackar för uppsträckningen! Rätt ska vara rätt. Det är glädjande att jag är förlåten och att jag får dig att skratta! Det är bränslet som gör att jag orkar skriva : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela