En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Jag har ett monster i mitt hus!

Publicerad 2014-04-06 14:05:00 i Träning,

Jag är en självutnämnd expert på att hitta ursäkter för att slippa träna.
Nu har jag dock målat in mig själv i ett hörn och kommer inte längre undan.
Mina tidigare ursäkter faller numera platt till marken då jag och hustrun införskaffat ett stålmonster som genast för tankarna till något hämtat ur filmen Terminator.
 
Jag är lika skeptisk till monstret som katten som för övrigt likt sin husse har en trygghetsradie på 2-3 m från spektaklet.
 
Redskapet heter tydligen Crosstrainer och är ett passande namn. Mina ursäkter att slippa träna krossas nämligen effektivt av den insläpade tingesten.
 
Min favoritursäkt att jag inte har tid biter inte på hustrun som hävdar att om jag lagt den tid jag säger att jag inte har tid på just träning hade jag varit en riktig hunk vid det här laget.
 
En annan favoritursäkt har varit dåligt väder. Inget vill träna i dåligt väder. Men då taket på huset är fullt funktionsdugligt funkar inte heller den ursäkten.
 
Smått desperat i jakten på ursäkter hävdar jag att det är jobbigt att ge sig iväg igen när man kommit hem från jobbet. Hustrun som redan anat vad som skulle komma har illvilligt redan klockat den maximala tiden det tar att nå monstret var man än befinner sig i huset. Befinner jag mig i köket som råkar vara längst bort tar det mindre än 10 sekunder.
 
Vi bor för trång muttrar jag och blänger på monstret ...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie-Louise Nilsson

Publicerad 2014-04-06 17:00:27

hehehe, känner igen det där motståndet. Och inte hjälper det att man köper hem saker heller. Jag kom över ett yogapaket för inga pengar alls. Tänkte att lättare än så här kan det ju inte bli, fram med mattan och i med dvd och på med tv och sedan är det bara att följa. Konstigt då att det inte har skett en ända gång sedan jag köpte paketet?!?!?!?

Postat av: Annukka

Publicerad 2014-04-07 14:00:33

På'n ba.. ;) Känner så väl igen detta motstånd. Det sitter liksom i muskelminnet (passande ord förresten) hur obehagligt och svettigt och flåstungt det där blir. Men det känns bättre efteråt. Sägs det. Lite skön musik.. ta ett djupt andetag och så.. aaatttaack..!

Svar: Hahaha! Tack för dina uppmuntrande ord! När jag läser ditt inlägg "Rörelse" känns det skönt att jag inte är ensam : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela