En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Längtan

Publicerad 2014-06-04 11:24:00 i Allmänt,

 
Sitter i mitt armod bland näsdukar, piller och urdruckna tekoppar och längtar. Jag är uppriktigt förvånad över känslan för jag känner längtan efter saker som jag aldrig, aldrig längtat efter förut.
 
Jag längtar efter att få harva runt med gräsklipparen. Jag längtar efter att få tvätta bilen. Jag längtar efter att gå ner alla trappsteg från vår toppstuga för att hämta posten och på lätta steg springa upp igen.
 
Tror till och med att jag längtar lite efter jobbet ... Dock känns det så osannolikt att förmodligen yrar, eller?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-04 11:39:04

Något
e allvarlig fel...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela