En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Bättre dåligt minne än dåliga minnen

Publicerad 2014-04-10 16:07:00 i Allmänt,

 
Jag har ganska dåligt minne.
 
Inte i klass med guldfisken men inte långt ifrån. Detta kan medföra en del småbekymmer i vardagen men det kan också som det mesta här i livet vändas till sin fördel.
 
En fördel är att jag är tacksam att berätta hemligheter för. Minns efter en stund inte vad som var så hemligt.
Ingen risk att jag försäger mig med andra ord.
 
En annan fördel är att jag är urusel på att ljuga.  
Att hålla koll på något påhittat jag i historien berättat är helt lönlöst. Bäst att hålla sig till sanningen.
 
Nackdelarna torde vara desto fler. Men dessa minns jag inte ...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa Rydhard

Publicerad 2014-04-10 16:13:04

Dåligt minne är en väldig tillgång som jag ser det. Då blir man nyfiken på andra och låter dem berätta, vilket de oftast uppskattar ofantligt. Dessutom slipper man älta detaljer om andras liv... ;)

Svar: Härlig inställning till problematiken! : )
Stefan Freij

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-10 16:38:06

Nu minns jag knappt vad jag läste, men det var bra!

Svar: Vilket? : )
Stefan Freij

Postat av: Gärdsmygen

Publicerad 2014-04-16 22:20:39

Ha ha! Underbart!

Svar: Tack! : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela