En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Britter & bufflar

Publicerad 2014-04-03 14:19:00 i Allmänt,


 
Igår kom tonårsdöttrarna hem från sin första resa till London. Tjejerna hade åkt på en långweekend med farmor och farfar.
 
Nyfiket frågade jag om London var som dom hade förväntat sig. Döm av min förvåning när det första dom sa var:
 
- Alla var så artiga!
- En stor gubbe råkade knuffa till farmor och han sa "oh, I´m so sorry mam!"
- Det hade aldrig hänt i Sverige!
 
Jag är glad över att dom reflekterade över artigheten och blir samtidigt påmind om den svenska buffligheten.
 
Där har vi mycket att lära av britterna.
 
Nä, nu ska jag gå och hålla upp dörren för första bästa dam ...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-03 14:41:15

Trots att de är så stressade (tycker jag) är de väldigt artiga och trevliga, the Londoners.

Svar: Svenskarna är grottfolk i jämförelse. Funderar över varför det är så?
Stefan Freij

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-03 16:05:34

Isbjörnsmentalitet? Eller struts- kanske?
Om jag inte ser folk, ser de inte mig och då kan jag göra vad som helst?
Bra att ungdomarna märker skillnad. Det kan bara bli bättre då, hoppas jag i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela