En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Brunstig, jag?

Publicerad 2014-04-24 16:18:00 i Allmänt,

 
Läser i GP att vårvärmen sätter fart på vårkänslorna hos människor och djur.
Det ska slåss, pinkas revir och parningsdansas i en vild jakt på lämplig partner.
 
Nu är det så att jag är en fridens man som redan har en hona som jag är nöjd med.
Därför uteblir slagsmål, dans och brunstvrål. Dock är jag ibland uppe på natten och pinkar men det borde knappast räknas, eller?
 
Men när ämnet ändå är aktuellt kanske jag skulle ta och putsa fjäderdräkten, dansa en yster dans och vråla lite brunstigt. Undrar om honan då ser en ståtlig hane som hon vill genomföra en parningsakt med eller om skrattsalvorna tar överhanden? Jag provar ikväll men först måsta jag pinka ...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-24 16:21:31

Lycka till! ;)

Svar: Tack! : )
Stefan Freij

Postat av: Linda på Markbladet

Publicerad 2014-04-24 20:40:45

Revirpinka är nog ändå alltid på sin plats när man har hona ;-)

Svar: Så sant! : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela