En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Gräsligt!

Publicerad 2014-04-25 17:50:00 i Allmänt,

 
 
- Nu åker skiten i bingen!  muttrar jag när jag släpar runt handgräsklipparen i trädgården.
 
I samma ögonblick kommer hustrun från bilen, ser min sura min och hon vet vad som nalkas.
Innan jag har öppnat munnen för att gnälla förekommer hon mig.
 
- Det är bra för naturen, billigt och du behöver träningen.
- Men det är jobbigt! piper jag och letar förgäves efter fler argument för att köpa en bensindriven klippare.
- Riktiga män gnäller inte utan klipper med handjagare. Dessutom kan du få smaka bubbel när du är klar, säger hustrun och klirrar frestande med påsen hon har i handen.
 
Den kvinnan känner mig alltför väl.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela