En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Snacka snyggare

Publicerad 2014-04-11 14:28:00 i Allmänt,

 
 
I tisdags och onsdags var jag på en mycket bra fortsättningskurs i retorik. Platsen var Görvälns slott och kursen hölls av Elaine Eksvärd från Snacka Snyggt.
 
Under dessa två dagar finslipades deltagarnas retoriska kunskaper av Elaine som med fast och varm hand peppade och gav feedback.
 
Alla presentationer filmades och deltagarna fick ge varandra råd och tips efter varandras presentationer.
Nu var det inte bara en presentation var vi gjorde utan ett flertal så det var hårdträning från första stund.
 
Trött i skallen som aldrig förr men hur kul och nyttigt som helst.
Ångesten jag har innan jag går upp på scen är ingenting jämfört med kicken efteråt.
 
När jag väl står inför mina åhörare känner jag mer och mer att det är det här jag vill syssla med till vardags.
Planer ska nu läggas upp för att nå mitt mål. Kanske har du som läsare några tips?
 
Så vem vet? Kanske står jag någon gång i framtiden på en scen nära dig.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-04-11 16:11:24

Har inga tips, men önskar dig lycka till!
Är själv för blyg för att stå på scen... :)

Svar: Tack så mycket! : )
Stefan Freij

Postat av: Lotta Wanner

Publicerad 2014-04-12 05:38:12

Låter bra! Det ser vi fram emot! 😃

Svar: Tack för pepp! : )
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela