En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Föräldrar har väl inte sex, eller ...?

Publicerad 2014-03-15 08:23:00 i Allmänt,

 
 
 
Mina föräldrar har aldrig haft sex. Jo, förutom två gånger då jag och syrran blev till. Då skedde det i rent fortplantningssyfte, tro inget annat.
 
Att ens föräldrar skulle ägna sig åt nakenbrottning för nöjes skull var helt otänkbart och gick inte ens att föreställa sig som tonåring. Skulle tankebanorna mot förmodan komma i närheten av ett sådant scenario slogs det genast bort. Skulle farsan med sin... och morsan ...? Hjälp, bort, bort!
Och skulle det värsta hända och att man av misstag skulle få se sina päron "in action" hade man väl petat ut ögonen i ren förskräckelse. 
 
Turen har nu kommit ungdomarna i hushållet som plågas av sin retfulle far som tycker att det är vansinnigt roligt att driva lite med kidsen.
 
Vid frukostbordet
- Tack för inatt älskling, du var underbar!
 
Ungdomarna stelnar till mitt i en tugga för att sekunden senare utropa:
- Eeeuuhh, vad läbbigt! Pappa sluta! Ni är för gamla får sånt!
Ungarna rynkar på näsan och skyndar sig snabbt att avsluta frukosten till ljudet av sin skrattande far.
 
- Men det är naturligt, ropar jag och skrockar förnöjt!
 
Jag får väl erkänna att jag även i vuxen ålder undviker tanken på att  min mor och far ägnar sig åt älskog.
- Är inte dom för gamla för sånt?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Solveig Freij

Publicerad 2014-03-15 10:57:33

Du skulle bara veta.....

Postat av: Solveig Freij

Publicerad 2014-03-15 11:00:48

Du skulle bara veta.....

Svar: Usch! : )
Stefan Freij

Postat av: Kollegan

Publicerad 2014-03-15 11:54:51

Haha

Postat av: Kollegan

Publicerad 2014-03-15 11:55:01

Haha

Postat av: Christine

Publicerad 2014-03-15 12:44:41

1 - 0 till Solveig Freij. Klockrent!

Svar: Jag får erkänna mig besegrad!
Stefan Freij

Postat av: Kaleida Willen

Publicerad 2014-03-15 13:03:26

Hahaha ja usch jag vänjer mig nog aldrig vid tanken

Svar: Inte jag heller. Brrr! : )
Stefan Freij

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-03-15 19:21:09

Vi har fått förhållningsorder av tonåringarna. Vi får inte vara närmare varandra än fem centimeter när de är i närheten.

Våra argument om att det är bättre att pussas än att bråka biter inte alls ...

:-D

Svar: Dom tycker nog att det ändå är gott att se (i smyg) : )
Stefan Freij

Postat av: Tove Olberg

Publicerad 2014-03-17 06:31:40

Det "problemet" hade jag aldrig som ungdom, för det fanns bara en förälder då, men jag önskade att jag haft eller .. ?

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-03-17 09:44:34

:D Jag råkade säga till min morfar att han och mormor väl var för gamla för sånt. Jag var 18 och han 56 vid det tillfället. Han blev rätt upprörd, kan man väl säga...

Svar: 56 år är ingen ålder på en häst
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela