En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Nya ord som farbror lärt sig

Publicerad 2014-03-13 18:33:00 i Allmänt,

 
Efter att ha uppnått den mogna åldern av 44 år trodde jag att jag hade koll på de flesta vanliga ord i svenska språket. Men där tog jag fel. Jag har på ålderns höst börjat blogga och redan sprungit på ord som inte alls har den betydelse som jag är van vid. Nedan följer ett smakprov.
 
  1. Länkarna. Jag tänker organisation
  2. Taggar. Jag tänker rosor
  3. Lajka. Jag tänker hund
  4. Portal. Jag tänker snickeri

 

Jag tror att jag ska fråga dom båda ungdomarna i hushållet vad dom tänker på.
Hur många "rätt" tror ni dom får?
 
Farbror Stefan
 
 Ps Om ni tycker att inlägget är bra får ni gärna "rymdhunda" det. Ds
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tjôrbu

Publicerad 2014-03-13 18:51:21

Tumme upp......

Svar: Tackar!
Stefan Freij

Postat av: Eva-Lena B

Publicerad 2014-03-13 20:32:37

Hihi! Det gäller att tagga ner. ;=)

Svar: : )
Stefan Freij

Postat av: Per-Anders

Publicerad 2014-03-14 20:29:16

Rymdhund från mig!

Svar: Tack o bock!
Stefan Freij

Postat av: Tove Olberg

Publicerad 2014-03-17 06:40:15

Rymdhund... vet inte vad det är men litar på att farbror vet vad han uppmanar sina läsare till!! :) Åldern torde inge omdöme!!

Svar: Lajka den ryska rymdvovven. Lajka, att ge någon ett like. Om jag har förstått det hela rätt.
Stefan Freij

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-03-17 11:29:14

Jag rymdhundar.

Svar: Tackar!
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela