En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Tycker du att jag är sexig?

Publicerad 2014-03-11 12:39:00 i Allmänt,

- Älskling, tycker du att jag är sexig?

- Visst älskling du är jättesexig, svarar hustrun oengagerat utan att lyfta blicken från boken

Jag synar åter min spegelbild. Naken och endast iförd ett par strumpor konstaterar jag motvilligt att jag har lite att jobba med. Att min uppenbarelse skulle generera ryckningar i äggstockarna hos kvinnor känns tyvärr ganska avlägset.

Jag börjar bli gråhårig. Det är dock ett plus. Kvinnor älskar gråhåriga män, det känner alla till.

Att jag har bröstkorg som en gråsparv och kärlekshantag på sidorna är världsliga ting och inget att fästa sig vid.

- Älskling, tycker du jag är sexig?

Jag upprepar min fråga och denna gången tittar hustrun upp.

Den halvöppna munnen och den dimmiga blicken uteblir. Istället ser hon uppenbart road ut när hon synar mig från topp till tå.

- Det finns män som är aaaningen sexigare än du, men det finns ingen ingen man som jag älskar mer än jag älskar dig!

Jag antar att jag får nöja mig med det svaret och slänger en sista blick i spegeln.

Älskling, tycker du att jag är fet?

Hörde jag en suck från soffan?

 

Kommentarer

Postat av: Lena Nordin-Andersson

Publicerad 2014-03-11 12:52:01

Så fantastiskt befriande att höra att det är likadana funderingar från ett manligt perspektiv. Härligt att du delar med dig!

Svar: Tack! Läste just ditt inlägg för idag. Inspirerande!
Stefan Freij

Postat av: Anna Mc Manus

Publicerad 2014-03-11 12:59:06

Om du tror att du är fet är du inte mycket bättre än alla 14 år gamla tjejerna som väger som sparvar! ;) Du är ju näst intill brandman...då ingår sexighet i yrket ju!

Svar: : )
Stefan Freij

Postat av: Tove Olberg

Publicerad 2014-03-11 13:28:34

En ny upptäckt ger detta blogginlägg; frågar män om sådant? Ja, det gör de ju och varför skulle de inte göra det? :)

Svar: Vi frågar massor (i smyg) : )
Stefan Freij

Postat av: Cicci

Publicerad 2014-03-11 15:02:41

Hahaha, härlig, nu fick jag mig ett
gott skratt.
Tack för det! :)

Svar: Det gläder mig! : )
Stefan Freij

Postat av: Kollegan

Publicerad 2014-03-11 16:17:38

I mina ögon är du en man av rang.

Svar: Tack, dock kommer jag alltid att hamna i skuggan av din mäktiga ryggtavla!
Stefan Freij

Postat av: Javamorsan

Publicerad 2014-03-11 16:26:01

Skönt att se att även män funderar :)

Sexig är mer ett sinnestillstånd än ett utseende känner jag :)

Svar: Vi funderar mer än ni kvinnor tror : )
Stefan Freij

Postat av: Lotta Wanner

Publicerad 2014-03-11 17:20:15

Underbart. Så skönt att få skratta lite. För man kan väl få skratta åt den situationen?? :)

Svar: Kul att jag fick dig att skratta! Det var meningen : )
Stefan Freij

Postat av: Per-Anders

Publicerad 2014-03-11 20:49:35

Helt rätt. Låt dem få bekänna färg. Det är inte fel att ibland låta dem få frågan i alla fall.

Svar: Tack för ditt stöd! : )
Stefan Freij

Postat av: Annika Estassy Lovén

Publicerad 2014-03-11 23:06:03

Ha ha! Grattis till en diplomatisk och kärleksfull hustru.

Svar: Tack! Och tack för att du läser min blogg!
Stefan Freij

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-03-17 11:36:44

Vi är alla av samma skrot och korn, uppenbarligen! Tack för ett gott skratt!

Svar: Väl bekomme!
Stefan Freij

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela