En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Återvinna - ingen lek!

Publicerad 2014-05-10 10:29:00 i Allmänt,

Idag bär det av till återvinningsstationen med diverse bråte. Det kan tyckas vara ett enkelt rutinuppdrag för det allra flesta. Dock inte för mig. Anledningen är inte min lättja utan den hotbild som jag genast möts av när jag nyttjar den kommunala inrättningen.
 
Jag möts genast av två sura, bittra gubbar i medelåldern som hotfullt stirrar på mig och följer minsta rörelse.
Deras servicekänsla är noll och dom ser mig mest som en inkräktare.
 
Skulle jag slänga fel sak i fel container blir konsekvenserna inte roliga.
 
Därför får jag göra grundliga förberedelser och läsa det finstilta på återvinningsskyltarna.
Nu är klockan 10.30 så det är bäst jag skyndar mig så jag hinner hem till middagen.
 
En av mina favorittecknare Jan Berglin slår huvudet på spiken nedan.
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-05-10 11:46:17

Olika falla ödets lotter. Våra tipp-gubbar är så snälla och hjälpsamma. Vaksamma, men aldrig elaka.
Om du låtsas vara helt dum i huvet och ber om hjälp och en föreläsning i förebyggande syfte, samt lägger nämnda huve på sned och tittar bedjande, kanske de blir så snälla, såååå?
Lycka till!

Svar: Tack så mycket för tipset! Måste prova nästa gång. : )
Stefan Freij

Postat av: Ia

Publicerad 2014-05-11 11:02:42

Åk till Lund - där får du hjälp av kunnig och vänlig personal. De är så bra så jag brukar bara grovsortera innan jag åker dit, får se'n den hjälp jag behöver. Det är väl så det ska vara om vi ska sortera - enkelt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela