En farbrors funderingar

Om en ungdomlig farbrors irrfärder genom livet

Klipp

Publicerad 2014-05-15 20:31:37 i Allmänt,

Idag är min stolthet naggad i kanten. Jag har skickat handjagaren till de sälla jaktmarkerna där gräset alltid är långt.
Handjagaren har ersatts av en bensindriven makapär som gör jobbet så mycket lättare.
 
Plånboken, miljön och tystnaden tar stryk.
På plussidan en välskött gräsmatta, tidsvinst samt en man som har ork över att sköta sina äktenskapliga förpliktelser.
 
Kunde inte låta bli att bifoga en klassisk bild från Blocket.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann Holmberg

Publicerad 2014-05-15 21:17:35

Det var du eller klipparen... Vi skola alla den vägen vandra, men din självbevarelsedrift eller annan drift vägde tyngre.
Pax vobiscum!

Svar: Efter första klippningen är jag helnöjd (och full av energi) ; )
Stefan Freij

Postat av: Lena Nordin-Andersson

Publicerad 2014-05-15 21:27:18

Myntet har alltid två sidor. Jag tror att frun uppskattar att du orkar mer än att "bara" klippa gräset.

Men faktum är att du har en poäng, när vi släpper våra principer - hur börjar vi då argumentera för att försvara vårt nya sätt att agera?

Svar: Frun är nöjd med nyklippt gräsmatta och pigg make. Intressant tanke. Jag tror att om man håller för hårt i sina principer kan det hämma den egna utvecklingen samt att man kan missa nya möjligheter i livet. Frågan är också mot vem vi riktar vårt försvar. Mot oss själva eller omgivningen?
Stefan Freij

Postat av: Lena Nordin-Andersson

Publicerad 2014-05-15 21:27:19

Myntet har alltid två sidor. Jag tror att frun uppskattar att du orkar mer än att "bara" klippa gräset.

Men faktum är att du har en poäng, när vi släpper våra principer - hur börjar vi då argumentera för att försvara vårt nya sätt att agera?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Social tänkare som har kort sträcka från tanke till ord men betydligt längre från ord till handling. Letar ständigt saker i vardagen att fira. Fira ska man göra med bubbel!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela